30 Haziran 2013 Pazar

Mart Ayı Cosmo Men Dergisi Röportajı


Soru: Grammy Ödülleri’ne gittiğinizi duyduk. Tebrik ederiz! Nasıl hissediyorsunuz? (Bu röportaj Grammy Ödülleri’nden önce yapılmıştır.)

Hala buna inanamıyorum. Oraya gittiğimde bile gerçekmiş gibi hissedeceğimi düşünmüyorum. 



Soru: Ayrıca Grammy öncesi partiye de davet edildiğinizi duyduk. Performans sergileyecek misiniz?

Evet. Çıkış şarkım Heaven, Golden Disk Ödülleri'nde seslendirdiğim Umbrella, çıkışımdan önce söylediğim başka bir pop şarkı ve David Choi ile düet bir şarkı söyleyeceğim.


Soru: Sizinle yüz yüze konuşunca anladım ki Korece’niz çok akıcı. Yurt dışından gelen bir çok sanatçı yanlış telaffuz etme eğilimindeler ama sizin telaffuzunuz çok doğru.

Bence bunun sebebi evde hep Korece konuşmam. Ayrı bir Kore okuluna gitmedim. Çalışma aktiviteleri varken büyük zorluklar yoktu ama bazı kelimeleri anlamak için zordu. Çince karakterli kelimeler zordu.


Soru: Kore'ye kültürünü öğrenmek için ilkokulda gelmişsiniz.

İkinci sınıftayken bir buçuk yıl Kore'de kaldım. Ama ilginç bir şekilde o zaman oynadığım arkadaşlarımla karşılaştım. İletişimimizi koparmıştık ama tesadüfen karşılaştık. Tanıdığım insanlarla ve başka bir çok insanla Twitter üzerinden tanıştım.


Soru: Bir çok ünlü arkadaşınız var gibi görünüyor. En yakın olduğunuz kişi kim?

En yakın olduğum insanı seçemem çünkü ben herkesle yakınım. F(x)’den Amber, Miss A’den Min, Girls’ Day’den Minah ile arkadaşım ama hepsi benden genç. Son zamanlarda arkadaş olmaya başladığım Hyosung benimle aynı yaşta. Aslında benimle aynı yaşta olan çok insan yok. Hyosung ile bir süre görüştükten sonra yakınlaşmaya başladık. Ama onunla ayrı bir şekilde buluşmadım.


Soru: Arkadaşlarınızla birlikteyken ne yaparsınız?

Evime sık sık gelirler. Lezzetli yemekler pişiririz, köpeğimle oynarız, çünkü adları Somi (Pamuk) ve KangI(Somi’nin abisi) olan iki Pomeranya köpeğim var. Bir araya toplandığımızda anneymişiz gibi hissettiriyor. Toplandığımızda genellikle köpeklerimizin ne yaptığından bahsederiz. Bacaklarımızı uzatıp makarna yerken sohbet ettiğimiz için ajumma gibiyiz.


Soru: Şimdi bir çok arkadaşınız olmasına rağmen Kore'ye yalnız olarak ilk geldiğinizde zor olmuş olmalı. Evinizi özlemiş miydiniz?

Ailemi özledim. Ama etrafıma çabuk uyum sağlamada iyiyimdir. Bu Kore’deki üçüncü senem, ve daha önceden yabancı olduğum Kore Kültürü’nün çoğunu şimdiden biliyorum, ve hasta olsam bile genellikle tek başıma iyi uyuyorum.


Soru: Kore'de nasıl çıkış yapabildiniz? Şarkı söyleme yeteneğiniz çok iyi olduğundan Amerika'da da çıkış yapabilirdiniz.

Müdürüm can sıkıntısından YouTube’a yüklediğim bir videoyu gördükten sonra benimle iletişime geçti ve seçmelere katılmamı istedi. Seçmelerden sonra eğer istersem birlikte çalışabileceğimizi söyledi, bu yüzden ben de hemen gittim. Büyürken Kpop dinlerdim. Fin.K.L, SES, GOD sunbaelerimin bir çok şarkısını. O zamanlar Koreli bir şarkıcı olmayı istiyordum.


Soru: Şuanki pozisyonunuz eşsiz. Tipik bir idol de değilsiniz, grup şarkıcısı da değilsiniz. En güçlü tarafınızın ne olduğunu düşünüyorsunuz?

Açıkçası bilmiyorum. Sadece işimi yaparken eğleniyorum.

Soru: Nasıl bir şarkıcı olmak istiyordunuz?

Gerçekten hatırlamıyorum. Çocukken sahneye çıkmışlığım çoktur. Sahnedeki en eski hatıram 7. sınıftaykendi. İlk kez koroya katılmıştım. Genelde ilk sene solo vermiyorlardı, ama seçmeleri geçtim. Ve New Jersey’de düzenlenen bir yarışmada solo kısmımı söyledikten sonra ‘Yılın Solisti’ ödülünü bile kazandım. Büyük ihtimalle şarkı söyleyerek kazandığım ilk ödüldü. Söylediğim şarkı ise Les Miserable’ın I Dreamed A Dream’iydi.


Soru: Dans etmekte de çok iyisiniz. Çok güçlüsünüz.

Ben dans edemiyorum. Sadece kıpırdanıyorum. Sanırım bedenim büyük olduğu için iyi dans ediyormuşum gibi görünüyor. Ayrıca çok fazla enerji harcamak zorundayım bedenim büyük olduğu için.  Aslında ben beceriksizim. Bu tatmin edici değil.


Soru: Bir çok tutkunuz var. Dream High 2'de de oynadınız. Oyunculuk nasıldı?

Bunu tekrar yapmak istiyorum. Aslında bu sabah da yine bir dramada rol almak istediğimi söylemiştim. Bir dahaki sefere parlak kişiliğime daha yakın ve etkileyici bir rolde oynamak istiyorum.


Soru: Birlikte oynamak istediğiniz biri var mı?

Wonbin. Onun kız kardeşi olarak. O zaman başımı okşayıp "Aigoo, çok şeker!" demez mi?


Soru: Dramalar dramadır ama eğlence programları için daha uygun görünüyorsunuz. Eğer sizi davet ederlerse Running Man'e katılmayı çok istediğinizi duydum. 

Evet. Gerçekten koşmada iyiyimdir. Song Ji Hyo sunbaenim gibi bir Ailee olmak istiyorum ve Gwangsoo sunbaenimi yakalamak istiyorum. Bence Lee Gwangsoo sunbaenim and Ji Suk Jin sunbaenimin ad etiketlerini alabilirim. İlk başta bilmiyordum ama gülerken huysuz şeyler söylediğimi fark ettim. Weekly Idol'de Defconn oppaya burun deliklerinin büyük olduğunu söyledim, Infinity Challenge'da Hyungdon oppaya düz yüzüyle komik olmadığını söyledim.


Soru: Çok gündelik görünüyorsunuz. Etrafımdaki bir çok erkek bir sürü aegyosu olan biri gibi göründüğünüzü söylüyor.

Gerçek kişiliğim çok gündelik. Aegyo hakkında bir şey bilmiyorum ama etrafımdaki insanlar bir sürü aegyom olduğunu söylüyorlar. Sanırım sertim. Sert olmak istiyorum. Biriyle çıkarken bile hiç aegyom olmadı.


Soru: O zaman birinden hoşlandığında bunu belli eden tiplerden misiniz?

Eğer birinden hoşlansam büyük ihtimalle itiraf ederim. Ama hala bu deneyimi yaşamadım.


Soru: İdeal tipiniz nasıl?

Yaş, kilo ya da boyu önemsemiyorum. Eğlenceli kişilerden hoşlanıyorum. Yakında biriyle karşılaşmayı istiyorum. Şirketim diğer şirketler gibi çıkmamı yasaklamıyor. Sadece bir erkek arkadaşım yok. Hatta temsilcim beni biriyle tanıştırabileceğini söyledi.


Soru: Çıkışınızdan bu yana bir çok itiraf almışsınızdır. Herhangi birini kabul etmediniz, değil mi?

Hiç birini kabul etmedim. O olaydan sonra sadece arkadaş olarak kalmayı sürdürdüm. Bu seçim yapıyormuşum gibi değildi. Bunu yapmak çok kabaca. Hiç çekici değilim. Annem de öyle diyor. Çok kızsı olmadığım için bir çok erkeğin hoşlanmadığı bir tipim. Bu yüzden herkes beni arkadaşı olarak görüyor. Daha kibar olmalıyım.


Soru: Bir çok erkek gülen gözlerinizin olmasının çekici olduğunu söylüyor. Bunun çok şeker olduğunu söylüyorlar.

Kim? Öyle bir şey yok. Kompleks gözlerim var. Burada çok kırışığım var. Yanak kemiklerim dışarı fırlayacak gibi hissediyorum. Özellikle gülümsediğimde daha çok dışarı çıkıyorlar.


Soru: Bu sizin çekiciliğiniz. Görünüşünüzdeki en sevdiğiniz şey nedir?

Vav, gerçekten üzüldüm. Daha önce hiç böyle bir şey düşünmemiştim.


Soru: O zaman en şeker haliniz ne zamandır?

Bazen uyuduktan hemen sonraki halim. Haha. Çok doğal görünüyor. Çift göz kapaklarım gerçekten çok derinler bu yüzden gözlerim gerçekten çok büyük.


Soru: Ayrı bir cilt bakımınız var mı? Düzenli olarak yaptığınız bir şey?

Sadece zamanım olduğunda cilt bakımı yapıyorum. Kişiliğim yüzünden sürekli olmuyor. Sürekli ve düzenli olarak et yemem dışında.


Soru: Et sever misiniz? Bu ilginç. Meyve sever biri gibi duruyorsunuz.

Ben mi? Bunu ilk duyuşum. Gerçekten eti çok seviyorum. Biftek, domuz eti hepsini seviyorum.


Soru: O zaman içiyorsunuzda çünkü et içkiyle güzel gider, değil mi? Ne kadar içiyorsunuz?

Bir şişe soju? Arkadaşlarla konuşurken içmeyi seviyorum. 'Çok içelim ve ölelim' tarzı çok içmem.


Soru: O zaman poktanjoo'yu (bomba alkol) da bilmezsiniz.

Aslında Amerika'da da bomba alkol var. Red Bull ve birayı çarıştımak. Bu aslında Amerikan. Kolejdeyken birinci sınıfta bir kere içmiştim. Kore'de de oju ve Yakult'u birleştirip bomba alkol içmiştim. 


Soru: Dinlenmek için ne yaparsınız? Tatile mi gidersiniz?

Genalde uyurum. Uykucuyumdur. Arabada da çok uyumuşluğum vardır. Günlerim ve gecelerim geenelde sallantılı. Kore'de çok tatile gidemedim. Bir hafta aram olursa Namsan ve Busan'a gitmek istiyorum. Aslında Haewoondae ve Jeju Adası'na da gidemedim.


Soru: Bir sonraki albümünüz için hazırlanıyor olmalısınız, bir sonraki tarz, stil ve saç konseptinizi düşündünüz mü?

İlk olarak müzik güzel olmalı diye düşündüm. İmajımla ilgili zorlanmak istemiyorum. Müziği yaptığımda ve dinlediğimde stilinin bana gelmesi en doğal olanı. Her zaman öyle olmuştur. Aslında konseptimin ne olduğunu bile bilmiyorum. Şuanda daha çok müziğime odaklanmak istiyorum.



İngilizce Çeviri: AngelicAilee
Türkçe Çeviri: Ailee Turkey Fan Page